lördag 27 februari 2010

Lördagsmys...

Sitter ensam uppe efter att ha sett kvällens melodifestival...
Anna Bergendahl - vilken tjej, vilken röst, och framförallt, vilken bra låt!! Påminner lite om min stora favorit: Tracy Chapman!
Äntligen blev jag påmind om varför jag, trots återkommande besvikelse, envisas om att sitta bänkad framför tv:n varje lördag då programmet sänds. Det är tack vare klassiska bidrag som Pernilla Wahlgrens ikväll (typisk slager *me like*) men även otippade såsom Annas..;) Programledarna och manus detta året är dock under all kritik, fy fanken vad tråkiga skämt...och inslagen med Dolph....pinsamt..! Tacka vet jag Petra Mede! ;)

En liten tjej med en stor röst!



Som sagt är det bara jag vaken, lugnt och skönt med andra ord. ;) Wille somnade strax innan åtta efter att ha pipit och gnällt hela eftermiddagen. Stackaren håller på att plocka bort sin 2:a "tupplur", kombinerat med att han numera knallar omkring hela dagarna och är därför helt slut när det börjar lida mot kväll. Det enda han vill är att bli buren och skulle man "behöva" sätta ner honom 2 sek skriker han i högan sky...alltså inte mycket att be för.
Zacharias däremot är raka motsatsen! Medans William vaknar pigg som lärka, långt innan tuppen gal på morgonen, är han istället segare än en snigel i cement. Ibland tar det upp emot en timme innan jag lyckas få liv i honom på morgonen (lik sin mor) ;) Det resulterar (inte helt oväntat) i att han inte är trött när klockan närmar sig läggdags, och därför brukar han sitta uppe och mysa en stund extra, bara Zache, mamma och mimmi. Tror det är viktigt och betyder mycket för honom, att han får egentid med mig och Jessie, utan att lillebror är där och stjäler uppmärksamhet...
Men men, nu sover de i alla fall, mina tre älsklingar och jag (nattuggla som jag är) sitter här och njuter av tystnaden..;) Även om jag vet att jag borde sova, kan jag inte koppla av...Det enda som hela tiden cirkulerar i huvudet på mig är planering och tankar kring huset...
Nu undrar ni såklart hur det gick!? Blev det något lån!? Kommer vi få våran drömkåk!?
Tyvärr så måste jag göra er besvikna...ingenting är färdigt än, inga papper skrivna...fortsättning följer! ;)

Förövrigt (förutom alla förhoppningar och förväntningar) händer det inte så mycket för tillfället. Livet går sin gilla gång. Jessica jobbar som en galning, och jag håller ställningen här hemma! ;)
Imorgon när älsklingen kommer från jobb, ska vi återigen in till Älvsbyhus kontor och träffa säljaren för ytterligare beräkningar och eventuellt kontrakt...we'll see! ;)

Nu tänkte jag göra ett försök att sova och hoppas på att få hänga med till "Landet ingenstans"...!

See you there!

Inga kommentarer: