söndag 31 januari 2010

Tattoo!

I fredagskväll efter att vi färgat och fixat, fick Jessica ett av sina välkända, återkommande, impulsiva ryck! ;) Denna gång handlade det om att hon skulle hon tatuera sig. (För er som inte känner Jessie så kan hon kort beskrivas som fruktansvärt spontan och impulsiv - på gott och ont!)
Som vanligt ska allting dessutom helst ha skett dagen innan hon kommer på det, så hon slängde sig över telefonen och ringde ner till tatueraren i byn, i hopp om att få tid snarast (helst direkt) ;)! Inte helt oväntat så hade han ganska lång väntettid och dessutom tog han alldeles för mycket betalt med tanke på sin ringa erfarenhet (knappt 1 år)...
Men skam den som ger sig! Istället så ringde jag en gammal vän till mig som jag vet har tatuerat i ett par år och efter lite "smörande" gick han med på att vi kunde komma redan dagen efter - alltså igår!
Jessie hade bestämt sig för att skriva barnen namn på halsen (under örat), och efter att ha bläddrat bland de olika teckensnitten tog hon plats på britsen för att bli märkt för livet! Kändes dock tryggt att hon valde skriva barnens namn första tatueringen, det känns som ett säkert kort - inget man ångrar!
Efter att ha bitit ihop och kämpat emot smärtan i drygt en timme (inkl pauser) var hon äntligen färdig! (Hade nämligen slagit vad om att hon inte skulle säga ett knyst - sagt och gjort) Resultater blev över förväntan, så snyggt att även jag bestämde mig för att göra en! ;)

Nu vaknar Wille - måste springa!
Bilder kommer imorgon...

Inga kommentarer: