måndag 25 januari 2010

Min stora lilla prins!

Kan inte förstå var tiden blir av! Om två månader, på våffeldagen, är det ett helt år sedan Wille föddes - Ofattbart!!

Nu står han själv, leker själv, ja till och med äter själv!!



Och vilken vilja!!! Trodde inte en så liten människa kunde vara så envis och bestämd som William är...men oj vad fel jag hade!!
Det senaste är att han längre inte vill bli matat av oss, utan helt och hållet ska äta på egen hand. Han vägrar öppna munnen och ger sig inte fören vi lägger ifrån oss skeden och han får som han vill - galet, men dock så beundransvärt! Fantastiskt att ett barn kan få en att frångå sina regler och principer på det viset.
Men men, sålänge det inte rör sig om allvarligare saker än "vem som ska stoppa maten i mun" eller "på vilket håll man ska ligga när man byter blöja", så är jag inte svårare än att jag kan ge mig! ;)
Dock är vi väldigt konsekventa både jag och Jessica vad gäller övrig uppfostran - vill ju inte få några skitungar inte! ;)

Inga kommentarer: