onsdag 24 mars 2010

Sjukling på stora dan!


Min stackars lilla prins har varit superhängig och febrig hela dagen. Antagligen är det nya tänder på g, eller så har han helt enkelt dragit på sig ytterligare ett virus... Hoppas verkligen på det förstnämda, då det är hans födelsedag imorgon och kalas väntar på lördag. Visst är det aldrig roligt att vara sjuk, men att vara det på sin egen stora dag - det tar priset! Stackare!! Hoppas verkligen han kryar på sig under natten så vi kan baka tårta och fira tillsammans hela dagen imorgon.

Förutom tårtbak och mys, står även ett tandläkarbesök på schemat för min del. Bet isönder en bit av min framtand nertill för att tag sedan, och imorgon ska den äntligen lagas. Lite tråkigt att behöva käka tårta utan känsel i käken, men med folktandvårdens brist på eftermiddagstider är jag tacksam att jag får den lagad denna sidan midsommar.

Älskling kom med det glädjande beskedet att hon tagit sig ledig till helgen - hurra! Ska bli supermysigt att få lite tid tillsammans, och en chans för henne att äntligen få sova ut! Hon är helt slut om kvällarna och kämpar verkligen för att hålla sig vaken fram till åtta, då det är dags att natta pojkarna. Tror det är vårens ankomst, kombinerat med för mycket jobb som påverkar henne, för såhär slut har hon aldrig tidigare varit. Så till helgen tar jag killarna och hon ska få sova tills hon vaknar, det är hon väl värd!
Förutom kalas för William på lördag (om han frisknar till vill säga) så har vi inte planerat in någonting speciellt, förhoppningsvis blir det fint väder så vi kan vara ute och busa och kanske ta oss en picknick någonstans - vem vet!?

Inga kommentarer: