onsdag 10 mars 2010

En liten tankeställare...

Är störtförälskad och överlycklig, och otroligt tacksam över att ha fått privilegiet att leva tillsammans med Jessie och våra underbara pojkar!! Tänker ofta på hur bra man har det - inte minst när man gång på gång blir påmind om all tragedi runt om i världen...Jordbävningar till höger och vänster som bidrar till att familjer förlorar varandra och allt det någonsin ägt. Svältande människor som inte har mat för dagen, och barn som aldrig hinner bli vuxna...
Samtidigt som det är fruktansvärt, så tror jag det ibland är nyttigt att ta sig en funderare och se sig om, vi i västvärlden är nämligen så j-kla bortskämda!
Istället för att sukta efter de nyaste prylarna eller den "tuffaste" bilen, klaga över väder, vikt och utseende borde vi verkligen sätta och ner och tänka efter...
Vad är verklig lycka!?
Är det att vara stolt ägare till den nyaste bilen, eller att förse sina barn med dyra leksaker!? Kanske handlar det om hela tiden hitta på saker, och samtidigt ha ett "fett sparkonto"...!?
Enligt min mening är lycka att vara frisk, ha en underbar fru och två helt fantastiska pojkar...Allting runtomkring hade jag kunnat vara utan, men sålänge jag får vara tillsammans med min familj och vi alla är friska - så länge är jag lycklig!!
Tänker ibland på skräckscenariot att någon av oss skulle drabbas av en allvarlig sjukdom eller råka ut för en olycka...Usch säger jag bara!! Får klump i magen och tårar i ögonen av blotta tanken...men samtidigt ger det mig bättre tålamod gentemot barnen, och får mig att tänka efter en gång extra innan jag påpekar den där tröjan som hängt över en kökstol i ett par dagar, och osten som gång på gång förvandlas till en skidbacke - värdsliga ting!!
Många gånger förstår jag inte hur människor kan slösa energi och skapa konflikter utifrån obetydliga saker och händelser, men återigen - vi har det för bra!!

Fortsätt älska och uppskatta och ta varandra aldrig för givet - kärleken har vi bara till låns!

--------------------------Mina älskade tre - mitt allt!!----------------------

Inga kommentarer: