söndag 23 januari 2011

Snabbrepris på helgen..

Gud vad helgen går fort....Precis var det fredag, redan nu söndag...och kväll dessutom!

Fredagen spenderades i trevliga grannars sällskap, det bjöds på pizza och lite skitsnack....en lugn och härlig kväll!
Gårdagen bjöd på familjemys och kinamat på Zacharias begäran, och redan klockan nio låg vi alla till sängs - till och med jag! ;)
Jessica har arbetat även denna helgen, så att hon är kroniskt trött är inte så konstigt...Jag däremot tycks enbart ha drabbats av någon sorts plötslig narkolepsi, då jag på sista tiden känt mig kontant trött... - måste vara årstiden, så ge oss gärna lite sol, grönska, och isfria gator.

Har en oerhörd längtan till början av mars - då börjar nämligen vårt nya liv...!!! Har glömt att berätta att mitt hjärta fick kvälltjänsten och efter att ha jobbat dubbelt hela kommande månad - börjar det nya schemat just då - den 1 mars! Detta kommer innebära 7 arbetsdagar mellan 15-23, följt av sju LEDIGA dagar!!! Så himla underbart, kan inte minnas sist Jessie var ledig, då hon de senaste åren jobbat bokstavligt talat dagligen... Nya rutiner kommer även införas för pojkarnas del, som hädanefter bara behöver gå på dagis varannan vecka - bara positivt för hela familjen alltså!

Efter frukost tog vi på oss kläderna och promenerade mot mormor och morfar, morfar behövde nämligen bli klippt! Efter en kopp kaffe och lite fika tog jag tag i saxen och barnen busade med mormor....Efter vi åter kommit hem och killarna vilat middag kom Emelie, Sebastian, Engla och Liam på besök - Älsklings arbetskamrat, med fru och barn...Det bjöds på tacos och barnen lekte jättehärligt tillsammans, kul att se!

Zacharias har varit lite hängig idag, förkyld och slö, så det blir till att vara hemma hos mamma och kurera sig imorgon och på tisdag - jag har ju studiedag! Eftermiddagarna då mimmi kommer hem, byter vi av och mina kvällar är vigda åt skolarbete - måste göras!
På onsdag har jag sista deadline och sen är det äntligen slut pluggat kvällstid, vilket ska bli himla skönt!

Sov gott!!

Inga kommentarer: