söndag 9 januari 2011

Ensamhet och längtan..

Väcktes i morse av den totala tystnaden...Gick upp och duschade, bäddade och sen hamnade jag här - i soffan med datorn i knäet. Som ni kanske förstått så är varken Jessie eller pojkarna hemma, och jag kan inte minnas sist det var så tyst runt omkring. Denna tystnaden medför dock en viss känsla av obehag och rastlöshet. Vad ska man ta sig för? Vad spenderade jag dagarna medinnan pojkarna fanns...!? Kommer verkligen inte ihåg och längtar framförallt inte tillbaka - fy vad vardagen måste varit trist utan våra två busiga, fartfyllda mysproppar.
Antar att detta är en sådan dag då man ska passa på att få allt sånt gjort som man inte hinner med annars, men nejdå, här sitter jag och väntar på att åter förenas med grabbarna grus och omgivas av liv.

Detta har varit en premiärnatt för hela familjen!
Zacharias sov för första gången i natt över hos min syster, och morgonrapporten pekar på att allting flutit på mycket bättre än förväntat - skönt! Dags för denna hönsmamman att släppa taget tror jag ;)
Wille spenderade sin natt hos mormor och morfar ensam, även det första gången utan storebror i släptåg, detta resulterade i sin tur i att jag och älskling fick en ensamkväll alldeles för oss själva.
Tror det är väldigt viktigt att man gör just så ibland, delar upp barnen. Antingen att man tar varsin, eller att man som i detta fallet "sprider ut dem" i jakt på egen uppmärksamhet och tid.
Pojkarna har som sagt haft "the time of their life", medan min och Jessica´s kväll inte riktigt blev som förväntat. Tanken var ju att vi skulle lämna killarna på eftermiddagen, då hon kommit hem från jobb och sedan ha hela kvällen för oss själv - dvs hyra film, prata och mysa... Nu var det dock så att mitt i all stress kring hus, flytt och jul, så hade jag helt missat att bilen skulle besiktigas vilket Jessie blev varse på jobb. Mitt i Köpenhamn mellan två patienter kommer nämligen farbror politi och stannar min käraste och körförbudet uppdagas. Överdrivna som danskar i allmänhet är så räckte det inte med en tillsägelse och böter för att sedan kunna köra direkt till besiktningen, utan nejdå...: Nummerplåtarna skruvades av och togs med stationen och totalt körförbud sattes på bilen. Detta resulterade i att vi fick bärga vårt fullt fungerande bil från Danmnark hem till Svedala - en billig tur! Men men, dumt huvud får väl plånboken betala för så det är bara att gilla läget....Jessica som fick vänta på att få låna en bil från jobb att köra med, var inte hemma fören halv sex. Innan vi sen lämnat killarna och käkat middag blev klockan nästan nio, alltså sovdax för min älskling som idag arbetar mellan 7-23...
Såå...istället för mys och mus fördrevs kvällen med surf och studier - Jättekul!

Idag väntas förhoppningsvis finbesök från Landskrona och innan dess ska jag helst ha hunnit med att plugga lite och ta "ett ryck" här hemma - så det är väl bara att sätta igång!


1 kommentar:

Ensam är stark sa...

Ameeen tack för den bilden! nu är det känd och smal! blir mer pepp nu ska du veta! puss