torsdag 20 januari 2011

På uppdrag...ett barnsligt sådant!

Hade lite idétorka ikväll då jag satt med datorn i knäet, och inget speciellt har heller inträffat som tycks vara värt att skriva om....Mitt tillfälliga lyckorus infinner sig än, men med risk för att tjata ut er läsare om kärlek, familj och känslor - valde jag idag att stå över ett sådant inlägg...
Efter ett samtal med min bästaste vän Hanna dök ämnet plötsligt upp - vi pratade nämligen om vänskap och de som betyder något för en - och med lite rim fick därför inlägget idag bestå av just dem: Mina bästa vänner!

Hanna...

Hanna är den första tjejen som betyder nått för mig, och jag skulle vilja kalla henne gängets idrottstjej.
Hon har alltid spelat volley, vunnit på elitnivå, ja, hon är fantastisk Hanna, svårt att ge sig på att slå
För det mesta så är Hanna på ett underbart humör, men den minsta lilla motgång hennes leende förstör
Det kan va en kund på jobbet, eller nån som ej kör rätt, enligt Hanna ska allt utföras på hennes lilla sätt
Men jag måste även tillägga att hon är väldigt kär, hon är den som alltid bryr sig, lyssnar när man har besvär
Hennes bostad är på Möllan, där spenderar hon sitt liv, men hon drömmer om nått annat, slippa skyddsvästen och kniv
Många där är inte kloka, röker hasch och super hårt, så jag hoppas faktiskt Hanna att ni snarast kommer bort
Hennes pojkvän, kallad Gabbe, han är allas favorit, omtyckt av Hanna, hennes vänner även av en transvestit
Denna transan hooka Gabbe sent en höstig lördagskväll, tur att Hanna kunde rädda så han slapp få smisk och smäll
Men förövrigt om min Hanna, kan det sägas en hel del, hon är den som alltid busar ställer upp och spelar spel
Ägnar mycket tid åt barnen med att leka och ha kul, hon är även den som fixar alla klapparna till jul
Avtryck av två stycken händer, fanns på byrån bland allt damm, ska inte säga mera Hanna, med risk för att bli pinsam...;)


Emilia...

Nästa kompis som jag gillar kallas Mile då och då, hennes drag är lätt att minnas, hon är dummare än få
Mile har det största hjärtat du kan tänka dig bland folk, leder tanter över gatan, ställer upp, agerar tolk
Det som kännetecknar Mile, är ett språk jag aldrig hört, t.ex. "pangemacka", "creme de bedounge" - man bli bestört!
Alla dessa ord och uttryck har hon helt själv kommit på, ja, ni fattar själva vinken, hennes kunskaper är få.
Som florist har Mile jobbat, från och till sen ett par år, och vad gäller binda blommor är det få som henne slår
Men nu har hon börjat skolan för att läsa vidare, målet är att undervisa som en kunskapsspridare
Hemma hos min kompis Mile, bor en katt och Marcus med, allt jag önskar om den katten är att odjuret avled
En gång grep sig denna katten fast i skinnet på mitt bröst, så en spruta för att somna, skulle vara till stor tröst
Ännu en god sak med Mile är att hon är översnäll, oavsett hur man betett sig möts man aldrig av nått skäll
Hon är den som inte bryr sig, håller med eller helt tyst, ja jag gillar dig Emilia, du är så jäkla schysst


Alexandra...

Detta blir min sista ramsa, för nu är jag faktiskt trött, men jag rimmar nu om Fizzy så att inte hon blir stött
Fizzy är den lilla bitchen, hon bestämmer, tycker till, och de andra bara lyder, dansar dit som Fizzy vill
Men hon har förändrats mycket, sedan dan hon blev gravid, mindre fest och vin och party mera mys på sin fritid
Snart så kommer lilla Willon och vi väntar alla spänt, att just Fizzy ska bli mamma är det största som har hänt
För hon är nog fan den sista, som jag kunde tänka mig, skulle bli med barn så tidigt, men man kan ju ändra sig...
Med sin kära pojkvän Jonas har hon flyttat till ett hus, kanske var det under flytten som han hitta hennes mus?
Något annat som bör sägas är att Fizzy hon är kul, hon är även väldigt ärlig, säger till om man är ful.
Detta "gäng" blev mina vänner, lovet efter årskurs sju, sen den dan ha vi hängt samman, delat allt och gör ännu!



Lite internt, ganska tramsigt, men oj så kul det är att rimma ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för ett sååånt kärleksfullt rim! Tack! Fizzy