söndag 17 januari 2010

Söndag

Vaknade imorse av att Zacharias kröp upp intill mig i sängen, gav mig en bamsekram och sa: Jag älskar dig mamma! Undrar om det går att få en bättre start på dagen!? Min älskade lilla mys-kille!!

Strax efter lunch fick vi besök av Jessicas mamma och syster med barn (pojkarnas kusiner) - trevligt! Jessie har jobbat (som vanligt) men var hemma strax innan två, så då fikade vi tillsammans och snackade lite skit - en sådandär lagom snabbvisit! (Vilket rim!) ;)

Kusinerna! (Fr. vänster: Alexander, Zacharias, William & Antonia)



Till kvällsmat blev det oxfilé med potatisgratäng och smörstekta champinjoner. Detta serverat med rödvinssås och en god sallad - en riktigt söndagsmiddag! Gäller att passa på när det är helg- imorgon är det måndag och hårdträningen drar åter igång.




Kvällen har jag ägnat åt att surfa runt på olika inredningssajter.. Jag och Jessie är överens om att vi behöver en färgklick i vårt förövrigt svart-vita hem, och har slutligen bestämt oss för att börja med att måla en fondvägg. (Vilken färg vet vi inte? Kanske i grönt?)
Jag är väldigt inne på att utgå från en hörna i vardagsrummet och göra vågräta ränder med varierande nyans, längd och tjocklek...och känner jag älsklingen rätt så blir det som jag vill. Vi har nämligen precis samma stil och smak, och hon brukar bara bli glad om jag bestämmer. Då sker en förändring och hon slipper besluta! ;)
Har dock inte bestämt mig än hur det blir, finns så himla mycket fint man skulle vilja göra! Vi får helt enkelt se!

Inga kommentarer: