lördag 2 januari 2010

Helg mys!

Idag gjorde jag nog detta årets första största tabbe..... - nämligen åkte till Ikea! Vilket kaos!
Hundratusetals människor (minst) överallt som trängdes för att fynda, och barn som skrek till höger och vänster i ren förtvivlan över att befinna sig där!
Förstår de barnen! Hade det inte varit för att jag själv gick och puttade en barnvagn framför mig hade jag i ren desperation absolut kunna göra detsamma...;)

Men men, vi skulle bara in för att köpa en ny Tv-bänk så det skulle nog gå ganska smärtfritt (hoppades jag iaf)
Väl inne (efter att ha letat parkeringsplats i 15 minuter) skyndade vi oss fram till rätt avdelning, och efter att ha skrivit ner delarnas "hylla och fack-nummer" tog vi hissen ner till lagret.
Detta gick både bättre och snabbare än väntat - kanon!
Trodde jag.... Bara det att väl framme vid rätt plats visade det sig att fyra av det fem lådorna med delar vi skulle ha var slut! Så det var bara att traska vidare mot utgången, stå i kö för att övehuvudtaget komma ut, sätta fast barnen i bilen igen och ge sig iväg.....

Och vad lärde jag mig av detta!?
-Jag kommer aldrig mer åka till Ikea en lördag, och speciellt inte såhär strax efter jul!

Men "allting ont för något gott med sig", för sedan åkte vi nämligen ner till stranden och gick lite - så himla mysigt! Kameran åkte fram och några bra bilder blev det allt! ;)
Här kommer några av dem:



Jessica och Truls!



Hela familjen Taajkån! ;)



Jag och Zacharias (brrr vad kallt!)



Vi <3



Zacharias i sina nya fina overall!



Puss!



Jag...



Truls!



Lite (Vass!?) (Gräs!?)



Wille-Bille Bus!



Hittade även en liten filmsnutt från stranden ;) !



Snart vaknar Wille och vill äta så nu kallar sängen!

Imorgon väntar Skattkammarön, så det gäller att vara utvilad för att kunna busa ;) - undrar vem som längtar mest, Zache eller jag!? ;)

Kram på er!

Inga kommentarer: