torsdag 3 februari 2011

Skärpning!!

Gräsänka med två sjuka pojkar är tydligen ingen bra kombo för att hålla liv i bloggen...
Men men, pojkarna går före och när dem väl slocknat för dagen ropar hemmet efter en uppfräschning - fy för att vara ensamstående!!
Så tråkiga alla måsten blir när man för tillfället inte delar dem med någon (vuxen)..som att dammsuga, vilket vi måste göra ett par ggr om dagen, laga mat, tvätta etc.. Allting är roligare då man hjälps åt och först nu har jag även insett vilken klippa till fru jag har! Hon kommer hem från jobbet och fixar, donar och laga mat... Förutom henne så saknar jag just det!!
Något jag även uppmärksammat under veckan som gått, är hur tråkigt det blir att leka i längden - även där skiljer jag mig från Jessica.. Hon kan busa och fantisera och leka lejon, häst och bygga lego och "kojjor" hela dagarna, medans jag tröttnar efter någon timme...
Däremot älskar jag att rita, leka med lera och spela spel med barnen, men förövrigt gällande lek - nja....
Tur att man är så olika och kompletterar varandra på ett helt fantastiskt vis.. Jag är hönsmamman som myser gosar och bakar, och Jessie den som hittar på äventyr och styr lekarna bortom verkligheten - tillsammans blir vi ett!! (eller fyra) ;)

Ja...längtan efter min älskade är som ni förstår obeskrivlig, men det går trots allt bättre än väntat.

Tyvärr har ju killarna varit krassliga hela veckan, så en hel del bakläxa väntar mig i helgen - gaah!! Att inleda terminen med två veckors vab är definitivt inget optimalt - men vad gör man?!

Idag var mamma ledig och ställde upp som barnvakt så jag kunde medverka på seminarium i kursen omvårdnad. Ämnet var estetik och omgivningen möjlighet att påskynda läkningen hos sjuka, och trots att jag inte hunnit läsa något kändes det bra!

Eftermiddagen/kvällen bestod av snabbmat ala McDonalds med Emilia och Molly och en McFeast meny senare tog vi en promenad och snackade lite skit...dock fick det bli en kort sådan då klockan närmade sig sju och Wille var nära att somna i vagnen. ;)

På lördag väntas kalas för moster och kusin, vilket innebär god mat och dryck - sen är det bara EN dag kvar!!! YES!!!

Har en massa bilder och filmer tagna i veckan som gått, återkommer med dem imorgon!!

Saknar och längtar efter "mimmi" och fru
Varför kan det inte bli söndagkväll nu
Vill bara höra nyckeln i vår dörr
Krama henne hårt, låta allt bli som förr. (innan hon åkte) ;)
Pojkarna pratar om henne varje stund
Nöjer sig inte med mamma och John Blund
Att mimmi ska natta, det är just vad dem vill
Driver mest med mig och vägrar ligga still
Så snälla rara Jessie, kom nu hem till vårar hus
Älskar dig mitt hjärta och längtar efter mus...;)

1 kommentar:

lizzie sa...

hahaha, bra dikt!!speciellt slutet!:D