måndag 31 januari 2011

Saknad och sjukstuga...

Veckan som gått har förutom massa snor, Ipren och hostmedicin innefattat en hel del vita lögner och smygande...
Zacharias var nämligen sjuk hela förra veckan och inte helt överraskande är det nu lillebrors tur - älskade vinter!!
Smygande och lögnerna hade en betydande roll då vi planerade för helgens stora happening - nämligen babyshower för Alexandra! En skit trevlig kväll som verkligen levde upp till förväntningarna och med ursäkter som diarré, träning och en massa skolarbete, misstänkte hon ingenting då vi inte hade tid att ses! Förutom blöjtårta, cupcakes och massa "pynt" bjöd kvällen på "hämtemat", skönsång och härliga skratt!!
Summerad av alla inblandade blev betyget högt för denna babyshower, och tåls att göras om...frågan är bara för vem? ;)

Gårdagen var lugn och efter förmiddagsfika hos mormor och morfar, tog vi en trip till stan när "mimmi" kom från jobb för att fylla på med mat här hemma.
Denna veckan är nämligen utnämnd till årets skräck-vecka!! Jessica jobbar dubbla turer vilket innebär arbetstid mellan 07-23...detta gör att hon sover i Danmark för att överhuvudtaget just få...sova! Som ensamstående med två krassliga pojkar och en enorm saknad och längtan efter min andra hälft, är livet just idag sådär rolig dag man gärna varit utan...
Som pricken över i:et, tack vare min tur här i världen så råkar William efter världens hostattack att tömma sitt maginnehåll över hela badrummet - gaaah!!!
Till er som inte känner mig så kan jag berätta att jag besitter världens kräkfobi! Allting tar Jessica hand om situationen som uppstår då jag själv skakar, ryser och blir riktigt fysisk sjuk....Men i och med att min älskling inte är hemma var jag tvungen att hantera det inträffade på bästa sätt...En klorin, tre par handskar och en flaska handsprit senare, känns läget lite bättre....men fy fan!!
Aldrig förr har jag längtat efter någon som ikväll - Jessie kom hem!!!

Imorgon var tanken att jag, pappa och pojkarna skulle åka och bada, men som ni förstår så sätter vinterbacillerna även stopp för det... snälla kan det inte bli vår så vi kan vara friska och njuta av sol och värme!?

Till något mycket roligare, så fick jag i fredags, efter samtal med min lärare, reda på att jag uppnått mina mål och därmed fått MVG i alla mina kurser - Hejja!!!

Usch nej, säkrast att försöka sova då man inte vet vad natten har att bjuda på...blir dock svårt utan älskling vid min sida...
Hoppas denna veckan mot förmodan går FORT!!!



På återseende...

Inga kommentarer: