torsdag 11 februari 2010

Fix & don!

Eftermiddagen och kvällen ägnade vi åt att trix- och fixa lite här hemma. Som ni kanske vet så började vi med att göra om i barnens rum för någon vecka sedan, och inte helt oväntat så blev det aldrig klart...
Tyvärr så har vi en tendens att påbörja saker, för att sedan plötsligt komma på något annat viktigt som måste göras, och därmed övergå till att fixa det istället - många bollar i luften! Sedan infinner sig alltid vardagen högst olämpligt, och tiden att slutför våra "projekt" blir obefintligt, därför bestämde vi oss för att "ta ett tag" idag...
På barnens rum stod leksaksrensning/sortering på schemat och då det var färdigt övergick vi till att få iordning vårat sovrum. Tidskriftsamlaren sattes upp och två "hyllor" fick göra min gitarr sällskap med att pryda ena hörnan av rummet. ;) Dessutom fyllde vi två sänglådor med minnessaker till barnen - allt ifrån förlossningsjournal till dopkort och deras "Min första bok"..."tjoff" så var det utom synhåll - tacka vet jag compact living!
Vi kom en bit på vägen men lite återstår innan nästa projekt kan påbörjas...När jag målat färdigt barnens rum (den halvfärdiga prickiga väggen + sovalkoven) är det dags att ge sig på nästa utmaning. Då ska en av väggarna i köket/vardagsrummet först färgläggas med olika tjocka ränder i gröna nyanser, för att sedan förvandlas till ett enda stort fotokollage! Våra bästa fotografier i svarta ramar av alla dess slag! Men som sagt, en sak i sänder...

Medans jag och Jessie fixade, passade killar på att "åka tåg" i en av sänglådorna!




Zacharias ville inte borsta tänderna idag innan läggdags...
Istället för att komma när jag ropade på honom från toaletten, så gömde han sig...
- Vi undrade såå var han kunde vara!? ;) *goding*






Imorgon är det fredag och inte helt oväntat dags för mys, längtar så! (Även om älskling tyvärr jobbar helgen)

Natt skatt!

Inga kommentarer: