måndag 15 februari 2010

3 år som "mrs Lundholm"...;)

Gårdagen, Alla hjärtans dag, vår bröllopsdag, var lika fantastisk och underbar som väntat!!
Tre år!! Blir rädd av blotta tanken.. Är det meningen att tiden ska passera så fort?!
Kan inte förstå att jag faktiskt varit gift i hela 1096 dagar, och mamma i ganska exakt 30 månader- 2 1/2 år, dessutom endast 22 år gammal! Är det inte fantastiskt?!

Men men, efter att ha storstädat, förberett kvällsmat till killarna (som mormor och morfar är det tillräckligt att leka, busa, byta, att dessutom laga mat samtidigt är överkurs när man passerat "småbarnslivet"), hunnit vara ute två timmar i trädgården, duschat, sminkat och fixat- begav vi oss iväg mot Malmö... Innan bion, som var bokad till 21:15 var tanken att vi skulle hitta någon mysig restaurang, att för en gångs skull avnjuta en god middag på, i lugn & ro! När vi kvällen innan ringde för att boka bord var det inte helt oväntat fullsatt på alla våra "favvoställen", så därför var vi ute i god tid! (Ville ju inte riskera att sitta hungriga till filmen, eller ännu värre; tappa i vikt ;)! I värsta fall hade vi ställt in oss på att det kunde sluta som våra "restaurangbesök" tenderar göra- att vi inte hittar nått som faller oss i smaken och därför hamnar i kön på Mc' Donalds- snabbt och lätt!! Det var verkligen uteslutet en dag som denna!
Med lite känsla och en himla tur, lyckades vi pricka in det så att precis när vi passerade MANDO (steakhouse för er som inte känner till) var där ett par som reste sig för att gå.. Snabbt som attan var vi framme och fick bordet!
Jessie käkade fläskfile' och jag deras omtalade planka.
En smakupplevelse som väckte gamla minne till liv! Kom genast att tänka på tiden då jag bodde hos min syster och hon jobbade just där- på MANDO! Nästan varje kväll satt jag uppe och väntade på att sista tåget skulle anlända, och Madde med det! Med sig hade hon alltid en stor steak och en massa coleslawsallad- det var tider det! ;)

Efter att ha ätit och bara njutit av varandras sällskap, begav vi oss sakta ner mot biografen... Biljetter var reserverade och var tvugna att hämtas ut en timme innan filmstart för att inte "bränna inne". Avatar 3D väntade med skeptis och spänning.. Jag är inte något fan av science fiction, men Jessie älskar det och jag fick ju bestämma var vi skulle äta så...., det var bara att ge den en chans!

Vilken fantastisk film måste jag säga och vilken "story"! Budskapet som förmedlas får en verkligen att undra och tänka efter, samtidigt inser man vilken sjuk värld vi faktiskt lever i, och hur fel vi prioriterar. Personligen blev jag både arg och ledsen över att tänka på hur våra barn ska växa upp, men samtidigt spred sig en otrolig lycka och fascination över planeten Pandora och allt som hör den till! En chans att drömma sig bort från verkligheten och hoppas på en förändring på jorden! ;)

Inga kommentarer: