torsdag 25 februari 2010

En vanlig tordag...

Vaknade imorse av att Zacharias kom insmygandes, klappade mig försiktigt på kinden och frågade: -"Är du vaken mamma?!"
Underbara lilla sötnöt!! Kunde inte annat än slå upp ögonen med ett leende på läpparna och se fram emot en bra dag! ;) Dessutom fick jag ett upplivande samtal från Diana (vår kära vän) som berättade om hur hon lyckats skapa en "förpuffning" i sitt vita kök imorse, med hjälp av bl.a. hallon, blåbär och en blender med turbofunktion. ;) Skrattade så jag låg dubbel!!
Efter frukost packade vi in oss i bilen och styrde mot Anderslöv där öppna förskolan och sångmorgon väntade..- alltid lika trevligt! Idag var där en mamma med sin tre veckor gamla bebis, hennes fjärde barn. Detta innebar att hon "gärna" lämnade henne ifrån sig för att bli avlastad, och snabbt som tusan erbjöd jag mig att hålla en stund! Guud så mysigt!! Man blir alldeles sjuk i hjärtat av att "snusa bebis"... Det är tur Jessie sätter stopp annars hade vi nog slutat som familjen annorlunda- med ett eget fotbollslag och avbytarbänken full!
Även Zacharias var helt uppslukad av den lilla tösen och frågade snällt på vägen hem om han inte kunde "få en sån"...Nja vem vet?! ;)

Efter att ha sovit och ätit lunch, begav vi oss hela familjen ut i det slaskiga vädret (kan det vara våren som är påväg?!) för att ge ankorna mat. Precis som alltid blev vi väl mottagna, eller snarare påflugna av ett 40-tal hungriga krabater!
Vi passade även på att ta en tur inom lekplatsen så pojkarna fick gungat en stund!

Förövrigt har jag bara önskat att denna dagen ska lida mot sitt slut så vi äntligen kan få besked imorgon... Blir alldeles galen av att vänta i ovisshet!! Hoppas!!!

Inga kommentarer: