onsdag 2 juni 2010

Vilken fantastisk dag det varit!!
Väcktes tidigt imorse (innan sex närmare bestämt) av en blöt puss från en leende Wille, och då jag slog upp ögonen möttes jag av strålande sol från en klarblå himmel - wonderful!!
Efter att ha duschat, klätt på oss och käkat frukost begav vi oss ut med hundarna på en långtur, följt av massa bus i trädgården. Man får verkligen en helt annan energi så fort solen visar sig och humöret blir på topp. Fantastiskt vilken påverkan lite ljus och värme har! ;)
Nät det var dags för lunch överraskade mamma plötsligt, och istället för pasta med ost- och skinksås (som jag tänkt laga) så bjöds det på grillad kyckling, en stor blandsallad, sugarsnaps och vitlökssås - både gott och nyttigt - me like! Pojkarna som inte är så värst förtjusta i just grönsallad, åt istället kyckling och tagliatelle...till efterrätt blev det svenska jordgubbar - sommar!!
Wille var helt slut efter förmiddagens bus och var inte långt ifrån att somna med "skallen i (jordgubbs)skålen" ;)... Mormor stannade kvar en stund efter jag lagt lillebror och hade liten egentid med Zacharias, medan jag plockade undan och hängde tvätt. De passade på att nogrannt läsa och gå igenom alla sidor i "Lilla fordonsboken"! ;)

Lagom när älsklingen kom hem från jobb, var det åter dags för mig att kila...arbete väntade mellan 15-22!
Nu ikväll kom jag hem, bytte om och tog med mig Truls på en joggingtur! Så jäkla härligt, och dessutom med mycket bättre resultat än väntat - det går framåt minsann! ;) Orkade springa både längre och höll ett högre tempo än vanligt - känd och smal!!!

Jobbar imorgon också och sedan väntar fredagsmys(mus) med mina älskade tre!!

Har så mycket jag skulle vilja skriva om, men klockan närmar sig halv ett, och känner jag mina pojkar rätt, så lär vi stiga upp lika tidigt imorgon som idag. - Alltså säkrast att försöka sova nu för att orka med morgondagen!
I och med att jag numera endast uppdaterar ifrån telefonen läggs bilderna upp separat, kanske inte optimalt men dock!

Natt skatt

Inga kommentarer: