lördag 5 juni 2010

Ensam vaken..

Familjen sover och här ligger jag - ensam, klarvaken och med en underbar känsla i kroppen! Den senaste tiden har jag flera gånger om dagen kommit på mig själv med att springa runt leende och sjungande/visslande på en glatt melodi. Antar att det är solen som påverkar och bidrar till denna underbara livslust, men tror även att jobbe har en stor del i det hela. Sedan jag började komma hemifrån och arbeta om kvällarna, har jag faktiskt fått en chans att sakna min familj och därmed fått en helt annan energi och glädje, och framförallt så har det fått mig att uppskatta och ta till vara på tiden vi har tillsammans till 100%!! - något man inte gör på samma vis då man går hemma dag in och dag ut - det blir lätt rutinartat..

Som bilderna avslöjar så hade vi en helt fantastisk dag på stranden igår!! Vi grillade korv och spelade fotboll och hade det inte varit för att vi ansåg vattnet lite väl kallt, hade William mer än gärna hoppat i plurret!! Han är inte riktigt klok emellanåt våran Wille-bille-bus! Utan att jämra sig satsade han järnet för att komma ut i det iskalla vattnet fullt av drivis...;)

Väl hemma möttes vi av halva "grannskaran" som dukat upp för grillning framåt kvällen, något jag inte kunde motstå att delta i. Älsklingen tyckte det räckte med den stackars "Dennis-korven" vi käkat på stranden och föreslog en smörgås och lite yoghurt till kvällsmat. Jag var däremot av en annan uppfattning (matglad som jag är) och styrde därför cyklen mot det lokala kött- och delikatessbutiken. Efter en tur även inom systemet, kom jag hem med:
- fem färdiga grillspett (bara att slänga på grillen)
- tsatziki och aoli
- potatissallad och grönsallad
- lite "mix ala Emelie" från systemet. Däribland Xide's summer edition "jordgubb svartpeppar", en stor besvikelse om man jämför med vårens höjdare Spring...
Kvällen med grannarna var som vanligt supertrevlig, och två grillspett och en öl senare tackade vi för oss och gick in för att bada och natta två helt slagna hjältar! Inte långt efter pojkarna somnade även vi - mste varit havsluften som tröttat ut! ;)

Nu har jag precis kommer hem från en trevlig kväll på jobbet, följt av 3 km löpning med Truls - härligt!! Jessie och barnen har först varit i Rövarkulan (naturreservat) och sedan hälsat på hennes syster, så vi kom nästan hem samtidigt.

Imorgon är jag ledig och hoppas att dagen bjuder på fint väder så att vi kan ge oss ut på äventyr!

Inga kommentarer: