tisdag 1 juni 2010

Lunch..

Klockan är lunch och i vanlig ordning sover båda pojkarna. Själv har
jag precis avverkat en timme på crosstrainern och efter en
välbehövlig dusch väntar nu lunchen på att bli uppäten - sallad
med keso och kalkon - mumma!!
I eftermiddag väntar jobb till 22:00 och innan dess tänkte jag hinna
med en runda i byn för att uträtta några ärenden, om jag hinner
vill säga.
Först ska en maskin tvätt hängas, killarna ska äta lunch och
vovvarna ska rastas - kan bli tajt med tiden! ;)

Samtidigt som det är oerhört skönt att ha kommit igång och jobba
igen och tjäna lite pengar, saknar jag min familj oerhört om
kvällarna.
Jag och Jessies möts numer bara i dörren:
- "Hej, allt bra?!"
- "Jotack, själv?!"
- "Bara bra, ha det så ikväll. Älskar dig!"
- "Och jag dig!!" *Pusspusspusspuss*

...sorgligt men sant.. Men å andra sidan så är det bara en kort tid
och vi har ju vårt hus att kämpa för, så det går! Positivt är att
all tid tillsammans uppskattas och tas till vara på till 100%, och en
liten känsla av nyförälskelse tycks infinna sig! ;)
"Det är tjarrlek det!"

Inga kommentarer: