torsdag 6 maj 2010

Back on track!

Uuhh aahh!
Precis hemkommen efter att ha arbetat 13-23- nyduschad, borstad (tänderna alltså), och "tjoff" i säng, inte dåligt det!
Känns som evigheter sedan jag blaggade sist och fy bubblan vad jag faktiskt har saknat det!! Datorn min inleder jag inte ens konflikt med längre utan numer kommer majoriteten av uppdateringarna ske från min telefon istället - inte lika mycket bilder, men ack så mycket smidigare!!

Åter till dagen som varit...
Har som ni kanske förstår börjat jobba lite kvällar i hemtjänsten igen (efter 3 års föräldrarledighet), och även om det mesta är förändrat och utbytt (då även di gamle ;)! ) gick det ganska snabbt att komma på banan igen! Arbetet inom vården har aldrig varit i närheten och kämpat om en platserna på min "vad-jag-vill-bli-när-jag-blir-stor-lista", men ändå måste jag säga att det är skitkul att vara tillbaka bland gamla kollegor och skönt att för en stund bara vara Emelie istället för mamma 24-7...;)...dessutom är de ju aldrig fel
med lite extra klirr i kassan!

Nu vaknar visst Wille och det är dags för välling, sen måste jag nog mula kudden för att orka fredagens bravader.
Först väntar sångmorgon på öppna förskolan och sedan tänkte jag ägna resten av dagen åt fredagsmys med mina älskade pojkarna och senare även tjejen i mitt liv - är ju inte van att vara borta från dem hela kvällarna såhär, och toffel som jag är så saknar jag dem oerhört!! ;)

Nu är jag tillbaka för att stanna - ses imorgon!

Natti nuffsan

Inga kommentarer: