måndag 5 april 2010

Påsk.

Då var även påsken förbi och med stormsteg beger vi oss nu i riktning mot sol och värme, dvs SOMMAREN! Både sillen, äggen och påskharen lös med sin frånvaro denna storhelg, och det är inte utan att jag är lite besviken måste jag säga.. Givetvis fick barnen en massa påskägg, framförallt innehållande annat än sötsaker *tack för det*, men saknaden efter just påskmaten drog ner känslan lite så för att få stämning fattade jag därför beslutet och gjorde min egen påsk-buffé till lunch idag! Inte så stor, men dock så smaskig!

Strax efter lunchen kom älsklingen hem från jobb och vi gick tillsammans ner en runda i byn för att inhandla bl.a. hårfärg, så imorgon är det "bye bye" till både utväxt och gråa hår (dem står Jessica för ;)
Eftermiddagen/kvällen bjöd på ett spontant besök hos mamma och co, som inte helt oväntat resulterade i både middag och efterrätt - gratis är gott! ;) Det bjöds på kycklingwok med bulgur och vitlökscreme, och till kaffet en alldeles utsökt chokladkaka - tackar tackar!
Imorgon är det åter dags för ett tappert försökt att bli av med denna annorlunda kropp, alltså tid för de tre T:na (som jag så fint kommit på) Träning och endast Tillåtet Tuggande ;)
Har som ni kanske märkt inte världens bästa självdiciplin, men som sagt så närmar sig sommaren med stormsteg och nu är det verkligen i senaste laget att en gång för alla "ge sig fan på det"! -Känd & Smal-

Här kommer iaf lite bilder ifrån bla långfredagen - som vi firade med grillat hemma hos mamma, och påskafton - som spenderades i Löberöd med Jessies familj:


Time to go....B1 & B2! ;)


Mmmm, frukt!



Älskling förbereder sig för kökstjänst!


Som alltid var det jag som fick uppgiften att grilla, och tur är väl det, med tanke på att Johans försök brukar resultera i kol - både under och ovanför gallret!
Vet inte vad det är för typ av "kåtblick" jag ligger inne med, men detta var enda fotot som bevisar vem som är "grillmaster" ;)


Wille pussas - eller försöker snarare svälja mig....Älskade lillfjant!!


Återigen bråkar datorn med mig och det går inte att ladda upp fler bilder....Gaaaah!!!
Får göra ett nytt försök imorgon, om den inte "råkat" trilla ner från balkongen av ren olyckshändelse vill säga....
Vet i varje fall vad jag ska önska mig kommande födelsedagar/julaftonar - pengar till en ny dator!!

Godnatt!

Inga kommentarer: