fredag 5 mars 2010

Snabbrepris!

Veckan som varit har rusat förbi, fullspäckad med med massa måsten men även en hel del äventyr och bus. Efter beskedet i tisdags om att vi kommer få bygga vårt hus, har tankarna konstant kretsat kring inredning och planering. Jag har även spenderat varje kväll, sittandes med datorn i knäet, och febrilt letat i hopp om att finna ett jobb- dock utan resultat såhär långt... Det enda kvällsarbeten som finns att uppbringa på Arbetsförmedlingens hemsida är säljuppdrag med provisionslön- inte särskillt lockande! Men jag fortsätter min jakt- tids nog! ;)

De underbart soliga dagarna har vi ägnat åt dels Öppna förskolan (tis och fre) men även åt långa cykelturer kombinerat med lek och bus! Zacharias sov över hos mamma och Co. natten mellan onsdag och torsdag efter att vi varit där och klippt la familia- jättemysigt tyckte han! När det var dags att hämta hem honom igen, möttes vi upp på "den stora lekplatsen" (som Zache kallar den) och busade med killarna en stund.. Promenaden hem (som brukar ta en kvart att gå) tog oss en timme och tjugo minuter, detta tack vare en mycket trött och trotsig tvååring! Men men, solen sken och fåglarna kvittrade- så inte mig emot! ;)

Gårdagen började vi på Öppna förskolan, kl 09:00 slogs portarna upp. Till min förvåning upptäckte jag dock ganska snart att denna förmiddag skulle komma att bjuda på barngudstjänst i kyrkan- Halleluja!
Dagiset som håller i "öppet hus" (som verksamheten kallas) är privat och ligger precis brevid kyrkan, därav detta religösa inslag... Personligen är jag inte så mycket för allt som hör religion till, så jag får nog erkänna att lusten till deltgande nästintill var obefintlig. Men Zacharias tycker det är "fräckt i stora kyrkan" och dessutom så väntade fika och lek med barnen efteråt, vilket han längtat efter...Så jag bet mig i kinden och satt snällt brevid och tittade på...
För mig är det svårt att inse hur vuxna människor, i dagens samhälle, kan leva upp och så intensivt tro på en högre makt- en Gud?!
Men men, alla är vi olika, nog om detta "hallelujamoment"!

Kvällen igår spenderade vi hemma hos Mattias och Ullis! Det bjöds på tacos och hemmagjord cheesecake *mums* och pojkarna lekte så fint tillsammans! Även en xider (spring edition) slank mer *sluuurp* - en hellyckad dag/kväll, tack för det!

Nu är det snart dags att "snygga till sig igen", för ikväll väntar bjudning hos mamma och co. 30 personer väntar komma!! Gratis mat hela helgen- perfekt planering! ;)

Håller tummarna för Pernilla Wahlgren ikväll!!

Trevlig lördag!


Nog om detta Hallelujamoment

Inga kommentarer: