söndag 7 mars 2010

Lite bilder ifrån helgen..

Svärmor och svärfar överraskade med en snabbvisit igår eftermiddags!




Vi fikade och avslutade med semlor - kunde inte låta bli att "mula" Zache...;)



Älskade lillfjant hemma hos "mormor-Mia" och "morfar-Johan"!



Bankar för fullt ihopp om att bli insläppt på toaletten...



Törstiga söner..




Zacharias sov över hemma hos mormor-Mia inatt, så imorse, efter att jag och Wille vaknat och duschat, hoppade vi på cyklen och styrde ditåt. Med oss på vägen köpte vi bullar och franskbröd - riktig söndagsfrukost!




Efter att ha varit ute och lekt en stund i det underbara vårvädret, lunchade vi på korv med bröd - en av Zaches personliga favoriter.



Till kvällsmat bjöds vi på resterna sedan kalaset igår - smaskigt! Mätta och belåtna började vi sedan så smått packa ihopa för att komma hem i rimlig tid, redan söndag och ännu en lång arbetsvecka väntar älsklingen min!
Själv har jag för ovanligheten skull inte planerat in någonting kommande vecka, utan tänkte ta dagarna som de kommer. Antagligen blir det väl öppna förskolan här i Svedala tisdag och fredag, (får ju passa på och försöka pricka in när här är öppet för numera har jag ju ingen bil och kommer därför inte iväg till Anderslöv)- så det gäller att ta vara på de få tillfällen som erbjuds här - speciellt för Zacharias skull!
Annars händer som sagt inget speciellt (vad jag vet!?) förutom att vi tänkte åka runt och få lite idéer och inspiration till huset, framförallt tips på kök och kakel/klinker. Även om det är hela nio månader kvar så är det lika bra att börja titta runt i tid, för känner jag mig och min fru rätt så kommer det nämligen "gå flera tåg" fram tills dess.

Inga kommentarer: